Pridaná hodnota - slečna za pultom?

Autor: Tomáš Chudják | 21.7.2011 o 12:44 | (upravené 21.7.2011 o 13:28) Karma článku: 8,85 | Prečítané:  2400x

Čo nás ovplyvňuje pri kúpe tovarov a služieb? Je to vždy len cena? Pred pár dňami som bol v meste so starým priateľom. Je to typický príklad človeka, ktorý má v gréčtine pomenovanie Liguris - "ten, ktorému steká slinka po brade, keď vidí krásnu ženu." Povedzme si úprimne, je to jeho slabina ;)

 

Prechádzame sa po obchodnom dome a náhodou sme vošli do značkovej predajne s kabelkami a ostatným koženým tovarom. Chcel sa pozrieť po peknej a kvalitnej pánskej peňaženke, zistiť si cenu, obzrieť konkurenciu - zachovať sa ako racionálny zákazník.

Keďže ani ja nekupujem podobný tovar bežne, nemal som predstavu akú môže mať cenu a teda ani správne poradiť pri kúpe. Hodnota peňaženky tak bola pre neho vyslovene subjektívna. Mal len predstavu o farbe, veľkosti, kvalite a relatívnu finančnú hranicu, ktorú nemienil prekročiť (aby v tej peňaženke aj niečo zostalo ;).

Po vstupe do predajne sme boli atakovaní jednoduchým marketingovým ťahom - regál s červenými cenovkami -50% zľava. Akurát v ňom boli jediné pánske veci, čiže netuším či boli naozaj zlavnené o polovicu, alebo len nastrčené aby sa rýchlo predali neznalým zákazníkom ako sme boli my dvaja.

Úprimne povedané, tovar nestal za nič. Jasné, vyzeral byť kvalitný, ale nič čo by nás za tú cenu upútalo. Rozhodovanie začalo až vo chvíli, keď sa zjavil jeden veľmi zvláštny trhový element - Pridaná hodnota.

Asi 172 cm vysoká brunetka, s zvláštnymi krištáľovými očkami, peknou postavou a veľmi príjemným výzorom. Môj známy teda prestal váhať, vzal tovar a prišiel k pokladni, a za sumu peňaženky dostal aj protihodnotu v úsmeve a sympatickej slečny. Ten moment bol príjemným spestrením všedného dňa.

Po odchode z predajne povedal vetu, ktorú si budem asi dlho pamätať "Škoda, že nepotrebujem peňaženku každý deň."

Ako som aj v predchádzajúdom článku spomenul, pozdrav a úsmev sú príjemná kultúra v každej firme, a tí ktorí prichádzajú do styku so zákazníkom, by na to nemali zabúdať. Sú to veci, ktoré majú mizivé vstupné náklady, ale prinášajú 1000 násobné výsledky. Tam kde zákazník cíti, že dostane niečo navyše (aj keď to možno nemá v skutočnosti žiadnu reálnu hodnotu), tam si tovar kúpi a tam sa určite ešte vráti.

 

Teraz sa opýtam páni, akú hodnotu má pre vás po všednom dni úsmev a pozdrav od príjemne vyzerajúcej slečny?

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Bratislava stotísícové poradenstvo k parkovaniu skrýva pred verejnosťou

Pri vytváraní analýzy sa vyskytli problémy, o ktorých mali zamestnanci zakázané hovoriť.

DOMOV

Gabčíkovčania: S utečencami problém nebol, viac vystrájajú mladí Srbi

V priestoroch zariadenia pre utečencov v Gabčíkove je ubytovaných niekoľko stoviek Srbov.

DOMOV

Aj Bratislava má svoju Hlávkovú. Za kritiku parkovania referentku čakala šikana

Čím viac upozorňovala na chyby, tým viac problémov v práci mala.


Už ste čítali?